Fitness

Wat is fitness?

Wat is fitness?

Werken aan de gezondheid en je lichaam door te sporten, dat is fitness.

Dit kan op vele manieren gedaan worden.Met gewichten, toestellen, groepslessen, functionele training, personal training, noem maar op!

Met de juiste trainingen kan je vele gezondheidsproblemen op afstand houden: overgewicht, rugpijn, osteoporose, depressie, vermoeidheid om er maar enkele op te noemen.

Fitness is voor alle leeftijden en het is steeds mogelijk om op maat te werken.

Natuurlijk kan je hier ook je spieren en conditie op peil houden.

Kom zeker eens gratis proberen of fitness iets voor jou is!

Het Gym team met gediplomeerde trainers staat steeds voor je klaar.


Groepslessen

Groepslessen

Weet je zelf niet hoe je precies aan je workout moet beginnen? Is de fitnesszaal niets voor jou? Sport je graag op muziek?

Kijk dan eens naar ons aanbod aan groepslessen! Er zit er zeker ééntje tussen dat je zal bevallen!

De lessen zijn steeds 60 minuten en gaan op vaste tijdstippen door, het lessenrooster vind je steeds onderaan op de homepagina.

 

Welke groepslessen bieden wij aan?

 

NIEUW vanaf 4 september! Fat Burning Pilates!

Bij deze les ligt de focus op het hele lichaam van top tot teen. Je wordt begeleid in cardio-, buik- en bovenbeenwerk met klassieke pilates oefeningen en gerichte variaties om je buikspieren en benen te vormen.

Geen enkele spier blijft onbewerkt. Daarnaast ligt de focus ook meer op lange spieren en zal er op het einde van de les een optimale stretch gegeven worden. Ook de mentale fase is belangrijk. Je lichaam zal volledig ontspannen zijn na deze les.

Indien je nog maar net start met trainen worden er aanpassingen voorzien voor elke oefening zodat iedereen mee kan doen op eigen niveau.

 

Partyrobics

Partyrobics is een krachtig, energiek dans-fitness concept dat inspanning met ontspanning combineert. Dit alles onder sfeervolle party-lichten en op de recentste muziekhits waardoor het aanvoelt als een avondje uit! Bijkomend wordt mentale ontspanning en een gevoel van vrijheid als doel van Partyrobics vooropgesteld.
Dankzij de heel eenvoudige danspassen en choreografieën is deze groepsles toegankelijk voor iedereen, er is absoluut geen danservaring of –talent vereist. De nadruk ligt op amusement en vrijheid van bewegen, ieder op zijn eigen manier!  

 

BBB

Deze groepsles specialiseert zich op oefeningen specifiek voor de benen, buik en billen. Wil jij ook vooral deze zones aanpakken? Zoek dan niet verder dan onze les BBB! In 60 minuten spreken we deze zones aan + nog enkele extra's. We eindigen steeds met een stretching.

 

Total body workout

De naam zegt het zelf, bij een les Total Body Workout spreken we elk spiertje in het lichaam aan. We werken voornamelijk op uithoudingskracht door krachtoefeningen met en zonder extra gewicht vele keren te herhalen. Zo krijgt jouw vetverbranding een boost en zal je strakkere spieren krijgen. Alle oefeningen worden in groep uitgevoerd op intense beats. 

 

Spinning

Spinning is een indoor cycling interval en krachttraining op spinningfietsen. Gedurende 60 minuten werken we een gevarieerde fietstraining op muziek af. Deze lessen geven jou als fietsfanaat een extra weerstandstraining. Ideaal te combineren met duurinspanningen die je tijdens andere momenten inlast.  


Functional training

Functional training

Wat is functioneel trainen?

Functionele krachttraining is een trainingsvorm waarbij bewegingen, oefeningen gelinkt worden aan bewegingen uit het dagelijkse leven of uit de sport die je beoefent.

Enkele mogelijkheden:

  • Sport specifiek                      bv.: aanvulling op voetbal- of badmintontraining

  • Revalidatie                            bv.: Verstevigen na een breuk, verstuiking, operatie

  • Stabilisatie                             bv.: Korsetspiertraining tegen rugklachten,                                                              enkelversteviging

  • Aanvulling krachttraining  bv.: Versteviging schouders, korsetspierstabilisatie, ...

    Hoe moet ik dat dan concreet zien?
    Functionele krachttraining werkt anders dan de traditionele krachttraining, waarbij spiergroep per spiergroep wordt getraind, bijvoorbeeld de klassieke bicepcurl.

    Bij functionele krachttraining gaan we trainen met spierketens die bestaan uit meerdere spieren.

    Een spierketen is dan bijvoorbeeld...?
    Een voorbeeld van een spierketen is het hele achterste gedeelte van het lichaam.

    Neem nu bij tennis: de opslag. De voorbereiding van een opslag wordt geslagen, alles wordt eigenlijk opengetrokken: arm naar achter, achterkant van de rug, achterkant van de lage rug... achterkant van de bilspieren, alles van de achterkant werkt; dus die hele keten. En we gaan oefeningen gebruiken om die spiergroep helemaal te trainen.

    Dus één bepaalde oefening die dan al die verschillende spieren meeneemt.

    Wat is dan het voordeel van op deze manier te trainen?
    Het voordeel is dat bij zulke training de spieren in die beweging worden gebruikt, zoals ze ook gebruikt worden in de sport of in een andere dagelijkse beweging.

    Dat de volgorde van samentrekking wordt aangeleerd of gecorrigeerd en er gaat een veel beter evenwicht tussen de werking van de verschillende spieren ontstaan.

    Dus eigenlijk kunnen we klassieke krachttraining eruit gooien?
    Nee, sommige doelen vereisen wel nog de klassieke krachttraining.

    Is je doel esthetisch, bv. de spieren groter gaan maken dan zijn zwaardere gewichten nodig.

    Is je doel gewichtheffen dan kan dit ook enkel door met zware gewichten om te gaan.

    Niettemin is functioneel trainen ook voor deze doelen zeker niet nutteloos en kan een goeie afwisseling en aanvulling vormen.


            Functioneel trainen op en rond het Synrgy rek geeft oneindig veel verschillende trainingsmogelijkheden.

 

            De enige beperking is je creativiteit!


Kracht - & Powertraining

Kracht - & Powertraining

Krachttraining in The Gym! Onze fitness bestaat uit een groot gamma aan diverse toestellen en losse gewichten. U vindt bij ons toestellen van het Precor USA & Gym80 gamma!

We beschikken over verschillende benches, multi-towers, losse halters, buikspierzaal, een squat rek en nog zoveel meer!


Cardiotraining

Cardiotraining

Wilt u uzelf ook dynamisch en vol energie voelen en zonder zuchten de trap op lopen?

Alle conditietoestellen bewaken tijdens het sporten voortdurend uw hartslag en ook de weerstand, snelheid en hellingshoek worden op uw niveau ingesteld wat ervoor zorgt dat u efficiënt traint. Op deze manier heeft u maximaal plezier en een maximaal effect.

Voor de broodnodige afwisseling zorgt een gevariëerd aanbod van
loopbanden, lig- en zitfietsen, stairs, crosstrainers en roeiers.

Al onze cardiotoestellen zijn gebruiksvriendelijk en de mogelijkheden worden u uitgebreid toegelicht door onze instructeurs. Bovendien hangen er in de cardiozones verschillende televisies zodat u nooit uw favoriete TV-programma hoeft te missen !


We'll Move - Personal training & Sportmassage

We'll Move - Personal training & Sportmassage

We'll Move is een initiatief van Roy Claeys. Gediplomeerd als Regent Lichamelijke Opvoeding, personal trainer en masseur.

WELLness en MOVEments, de twee luiken die personal training en massages omvatten.

Vanuit de visie “elastisch sterk”, benaderen we de spieren op een vernieuwende manier. Waarom zouden onze (buik)spieren kort moeten zijn? Waarom spier-verkortende sit-ups? We’ll move zal uw lichaam benaderen in de functie dat we deze écht gebruiken. Met de core als basis wordt het lichaam in zijn totaliteit benaderd. Zowel spier als gewricht, zowel stabiliteit als elasticiteit. Door de combinatie tussen versterkende én conditionele training werkt uw lichaam als één geheel en is de productiviteit optimaal.

Waar MOVEments uw lichaam versterkt in functie van dagelijkse activiteit, gaat WELLness zich focussen op de repetitieve bewegingen die uw lichaam maakt. Zit u ook vaak achter uw bureau met de schouders naar voor gebogen? Hoe vaak zijn onze handen in beweging vòòr het lichaam? Is het dan niet normaal dat de rug en heupen onder spanning komen? Door middel van drukpuntmassage worden deze overbodige spierspanningen verworpen zodat u onmiddellijk effect kan waarnemen.

Voor meer info kunt u gerust mailen naar info@wellmove.be